2017-2018 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
HOCA AHMET YESEVİ AİHL FEN VE SOSYAL BİLİMLER/HAFIZLIK PROJE OKULU
KALİTE TAKİP SİSTEMİ (KTS)
2.DÖNEM İZLEME VE DEĞERLENDİRME RAPORU
ŞUBAT - 2018 |
||||
S N |
ETKİNLİK ALANI |
ETKİNLİK KONUSU |
YAPILAN FAALİYETLER |
|
1 |
Eğitim Ortamları ve Fizikî İmkânlar Alanı |
Sınıf isimlerinin tarihimizdeki önemli şahsiyetlerin isimlerinden yararlanılarak oluşturulması |
|
|
2 |
Öğretmenler ve Eğitim Yöneticileri Alanı |
KİŞİSEL GELİŞİM: 4. md/ Etkili iletişim becerileri, eğitim yönetimi, kalite geliştirme, süreç izleme ve değerlendirme, vizyoner liderlik, sürdürülebilir takım ruhu ve kurum kültürü oluşturma konularında konferans, panel veya seminerler gerçekleştirilir ya da katılım sağlanır MESLEKİ GELİŞİM: 6. md/ Öğretmenlikte uluslararası düzeyde 21. yüzyıl hedefleri ve becerileri olarak geçen öğrenme ve yenilenme; bilgi, medya ve teknoloji; yaşam ve meslek becerilerinin edinilmesi üzerine okumalar yapılır, çalıştay veya söyleşi gerçekleştirilir. |
|
|
3 |
Akademik Gelişim Alanı |
Öğrencilerle ilgili ve yeteneklerini geliştirmeye yönelik rehberlik faaliyetlerinin yürütülmesi |
|
|
4 |
Öğrenci Meslekî Gelişim Alanı |
İlahi ve kaside okuma çalışmaları |
|
|
5 |
Değerler Eğitimi, Bilim, Sanat, Spor, Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Alanı |
"Tartışarak Öğreniyoruz" münazara etkinlikleri |
|
|
6 |
Çevre ve Paydaşlarla İşbirliği Alanı |
Geri dönüşüm konusunda farkındalık oluşturma etkinlikleri düzenleme |
|
|
7 |
İzleme ve Değerlendirme Alanı |
Ailevi problemleri olan öğrencilerin tespiti ve danışmanlık yapılması |
"Yaşam Pencerem Testi "."Öğrenci Tanıma Formu " görüşmeler ve gözlemler sonucunda ailevi problemi olan öğrenciler tesbit edilerek gerekli çalışmalar yapıldı. http://hayaihl.meb.k12.tr/icerikler/aile-danismanligi-hizmetleri_4457732.html
|
|
MART-2018 |
||||
1 |
Eğitim Ortamları ve Fizikî İmkânlar Alanı |
Okullardaki uygun mekânlar (koridorlara, sınıf içi panolara,veli bekleme salonlarının duvarlarına ve öğrenci giriş kapısından başlamak üzere merdiven sahanlıklarının uygun görülen yerlerine) Ayet, Hadis, ebru, hat ve tezhip çalışmalarıyla donatılacaktır. |
|
|
2 |
Öğretmenler ve Eğitim Yöneticileri Alanı |
KİŞİSEL GELİŞİM; 5. md/ Öğretmenlik mesleğinin vazgeçilmezlerden olan sevgi, şefkat, merhamet, saygı, heyecan, azim, kararlılık, sabır, sebat ve fedakârlık değerleri ve kavramları üzerine öğretmenler arasında hasbihal gerçekleştirilir, kültür ve medeniyetimizin eğitim öncülerinden örnek davranışlar ve düşünceler paylaşılır. MESLEKİ GELİŞİM: 4. md/ Okulda yaşanan genel sorunların tespiti ve çözümüne yönelik öğretmen yaklaşımlarını tespit etmek ve beyin fırtınası yapmak üzere istişare toplantısı yapılır. |
|
|
3 |
Akademik Gelişim Alanı |
Öğrencilerin deney, gözlem yapması ve eğitim öğretim ortamlarının aktif kullanılmasının sağlanması. |
|
|
4 |
Öğrenci Meslekî Gelişim Alanı |
Öğrenciler arasında Arapça yarışmaları ve bilgi şöleni yapılır. |
|
|
5 |
Değerler Eğitimi, Bilim, Sanat, Spor, Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Alanı |
Şehitler Haftası ile ilgili etkinlikler düzenlenmesi |
|
|
6 |
Çevre ve Paydaşlarla İşbirliği Alanı |
Öğrencilerde çevre duyarlılığı oluşturma adına "Bir Fidan Bin Gelecek" Ağaç Dikme Etkinliği, orman fidan işletme birimleri ile işbirliğine geçirilerek fidan temin edilip, öğrencilere ´´ benim de dikili bir ağacım var´´ bilinci ile tüm okulu etkinliğe katılması sağlanacaktır. |
|
|
7 |
İzleme ve Değerlendirme Alanı |
Sınavlardan önce öğrencilerin etkili ve verimli ders çalışma konusunda okul rehber öğretmenleri veya sınıf rehber öğretmenleri tarafından bilinçlendirme yapılacaktır. Okulda yapılan sınavların kazanım edinimleriyle ilgili sınav sonuçları analizi yapılarak gerekli tedbirlerin alınması sağlanacaktır. |
"Çalışma Davranışlarını Değerlendirme Ölçeği "uygulandı. Verimli Ders Çalışma Yöntemleri semineri düzenlendi.
|
|
NİSAN- 2018 |
||||
1 |
Eğitim Ortamları ve Fizikî İmkânlar Alanı |
Okul bahçelerinin düzenlenmesi, peyzaj çalışmaları |
|
|
2 |
Öğretmenler ve Eğitim Yöneticileri Alanı |
KİŞİSEL GELİŞİM: 4. md/ Hz. Muhammed (s.a.v.)'in eğitim anlayışı ve eğitim metotları üzerine bir konferans/söyleşi/panel gerçekleştirilir veya kitap/makale okunur, müzakere edilir. MESLEKİ GELİŞİM: 2. md/ Yenilikçi çalışmalar, robotik kodlama, STEM, TÜBİTAK projeleri ve uluslararası programlarla ilgili bilgilendirme toplantıları yapılır. |
|
|
3 |
Akademik Gelişim Alanı |
Engelli öğrencilerin eğitime etkin katılımı, kendini soyutlamaması ve bulunduğu ortamda (sınıf, okul içi) aidiyet duygusu kazanması için çalışmalar yapılacaktır. Engelli öğrencisi olmayan okullarımız ise; imkanlar ölçüsünde engellilere yönelik kurumlara (görme ve işitme engelli okullara) öğrenci katılımı sağlanarak ziyaretler yapılacaktır. Bulunduğu yerleşim alanlarının yakınında bu imkana sahip olmayan okullarımız ise çevresinde bulunan engelli insanlarla irtibat sağlayarak yaşam şartlarının iyileştirilmesi için projeler üretecektir. |
|
|
4 |
Öğrenci Meslekî Gelişim Alanı |
Cami ziyaretlerinin yapılması |
|
|
5 |
Değerler Eğitimi, Bilim, Sanat, Spor, Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Alanı |
Değerler Eğitimi konulu Arapça pano hazırlanması |
|
|
6 |
Çevre ve Paydaşlarla İşbirliği Alanı |
"Günde bir meyve ye; doktora görünme" kampanyasının öğretmen ve öğrencilere göre düzenlenmesi. |
|
|
7 |
İzleme ve Değerlendirme Alanı |
Okuldan mezun olan öğrencilerle irtibat kurulması, etkinlik düzenlenmesi |
|
|
MAYIS -2018 |
||||
1 |
Öğretmenler ve Eğitim Yöneticileri Alanı |
KİŞİSEL GELİŞİM 5. md/ Okuldaki öğretmenlerin ve yöneticilerin farklı ortamlarda bir araya gelmesine imkân veren sportif ve sosyal-kültürel etkinlikler gerçekleştirilir. MESLEKİ GELİŞİM 1. md/ Eğitim fuarı, bilim şenliği, sergi vb. organizasyonlar düzenlenir veya il/ilçe çapında düzenlenen eğitim-bilim fuarları ve kültürel organizasyonlara katılım sağlanır. |
|
|
2 |
Akademik Gelişim Alanı |
Öğrenci başarılarını tespit etmeye yönelik ölçme değerlendirme çalışmaları yapılması |
|
|
3 |
Çevre ve Paydaşlarla İşbirliği Alanı |
Üst öğrenim kurumlarının tanıtımı, gezi çalışmaları |
|
|
4 |
Eğitim Ortamları ve Fizikî İmkânlar Alanı |
Okulun uygun bölümlerinde okuma köşeleri oluşturulması |
|
|
5 |
Öğrenci Meslekî Gelişim Alanı |
Kuran-ı Kerim meal okuma etkinlikleri |
|
|
6 |
Değerler Eğitimi, Bilim, Sanat, Spor, Sosyal ve Kültürel Etkinlikler Alanı |
Okul içinde sportif faaliyetler düzenlenmesi |
|
|
7 |
İzleme ve Değerlendirme Alanı |
Vizyon belgesinin okullara etkisinin analiz edilmesi, değerlendirilmesi |
|
|
Osman GÜRÜN
Okul Müdürü